Innowacje i zarządzanie
ISBN | 978-83-65766-29-8 |
E-ISBN | 978‐83‐65766‐33‐5 |
Rok wydania | 2020 |
Wydawnictwo | Wydawnictwo SIZ |
Liczba stron | 148 |
Wolny dostęp | Link |
Abstrakt
Organizacje XXI wieku egzystują w rzeczywistości, w której głębokie zmiany są codziennością. Raz wypracowane modele, które niegdyś mogły funkcjonowaćprzez długie lata, obecnie stają się często nieadekwatne i bezużyteczne w ciągukilku miesięcy od ich wdrożenia. Globalizacja otworzyła lokalne rynki na konkurencję z dowolnego miejsca świata, a błyskawiczny postęp w technologiach informacyjnych nieomal co dzień stwarza możliwości, których wykorzystanie pozwala kreować nowe usługi (np. pozycjonowanie stron internetowych) i całe rynki (np. kryptowalut), przyspieszając zarazem wypieranie z rynku dotychczas popularnych usług czy produktów (np. telefaksu). W tych warunkach zarządzanie, które nie jest otwarte i przygotowane na innowacje, to recepta na pewną porażkę. Tak jak trudno kształtować postawy proinnowacyjne, szczególnie w sformalizowanych i zbiurokratyzowanych organizacjach, tak też trudno przygotować organizację na zmiany, które właśnie nadeszły albo dopiero nadejdą. Ten jakże ważny obecnie obszar problemowy ze wszech miar zasługuje na uwagę świata nauki, który – działając na płaszczyźnie teoretycznej – jest w stanie wypracować podejścia i rozwiązania na poziomie ogólności pozwalającym na ich szerokie stosowanie w praktyce, niestanowiące jedynie skleconych naprędce rozwiązań ad hoc problemów konkretnych organizacji.
Z wielką radością oddajemy zatem w ręce Czytelników niniejszą monografię, która, choć oczywiście daleka jest od wyczerpania podjętej problematyki, dostarcza wielu, co ważne: wypracowanych przez polskie środowisko naukowe odpowiedzi na pytania z zakresu dziesięciu istotnych podobszarów tematycznych dotyczących innowacji, ujętych z perspektywy wybranych procesów zarządzania.
Spis Treści
Wprowadzenie
Joanna Markiewicz
1. Oszczędne innowacje – kierunek zmiany instytucjonalnej w zarządzaniu
Anna Bielawa, Katarzyna Kazojć
2. Wybrane metody oceny jakości usług – Servqual, Servperf, IPA
Tomasz M. Komorowski
3. Modele współpracy samorządowej w zakresie rozwoju i utrzymania infrastruktury informatycznej i cyfrowych usług publicznych
Julia Anna Klimek
4. Społeczne bariery zarządzania w samorządzie terytorialnym w świetle teorii
strukturacji
Ewa Krok
5. Modele biznesowe firm w gospodarce współpracy
Łukasz Zieliński, Piotr Adamski, Adam Beniowski, Sandra Buchcik,
Marcin Choiński, Adam Jankowski, Jacek Kwak, Wiktor Miałkowski,
Łukasz Woźniak, Wojciech Zakowicz
6. Inteligentne technologie zwiększające wiarygodność i efektywność audytów zdjęciowych
Małgorzata Chojnacka
7. Czy pokolenie baby boomers potrzebuje nowych technologii w miejskim transporcie zbiorowym?
Natalia Drop
8. Możliwości substytucji usług transportowych w transporcie pasażerskim na przykładzie podróży na trasie Amsterdam – Bruksela
Tomasz Kusio
9. Finansowanie innowacji otwartych
Michał Trziszka
10. Zarządzanie telepracownikami w branży IT
Abstracts