Koszyk 0

Ewa Krok, Jakub Swacha (red.)

Innowacje i zarządzanie

ISBN978-83-65766-29-8
E-ISBN978‐83‐65766‐33‐5
Rok wydania2020
WydawnictwoWydawnictwo SIZ
Liczba stron148
Wolny dostępLink

Abstrakt


Organizacje XXI wieku egzystują w rzeczywistości, w której głębokie zmiany są codziennością. Raz wypracowane modele, które niegdyś mogły funkcjonowaćprzez długie lata, obecnie stają się często nieadekwatne i bezużyteczne w ciągukilku miesięcy od ich wdrożenia. Globalizacja otworzyła lokalne rynki na konkurencję z dowolnego miejsca świata, a błyskawiczny postęp w technologiach informacyjnych nieomal co dzień stwarza możliwości, których wykorzystanie pozwala kreować nowe usługi (np. pozycjonowanie stron internetowych) i całe rynki (np. kryptowalut), przyspieszając zarazem wypieranie z rynku dotychczas popularnych usług czy produktów (np. telefaksu). W tych warunkach zarządzanie, które nie jest otwarte i przygotowane na innowacje, to recepta na pewną porażkę. Tak jak trudno kształtować postawy proinnowacyjne, szczególnie w sformalizowanych i zbiurokratyzowanych organizacjach, tak też trudno przygotować organizację na zmiany, które właśnie nadeszły albo dopiero nadejdą. Ten jakże ważny obecnie obszar problemowy ze wszech miar zasługuje na uwagę świata nauki, który – działając na płaszczyźnie teoretycznej – jest w stanie wypracować podejścia i rozwiązania na poziomie ogólności pozwalającym na ich szerokie stosowanie w praktyce, niestanowiące jedynie skleconych naprędce rozwiązań ad hoc problemów konkretnych organizacji.
Z wielką radością oddajemy zatem w ręce Czytelników niniejszą monografię, która, choć oczywiście daleka jest od wyczerpania podjętej problematyki, dostarcza wielu, co ważne: wypracowanych przez polskie środowisko naukowe odpowiedzi na pytania z zakresu dziesięciu istotnych podobszarów tematycznych dotyczących innowacji, ujętych z perspektywy wybranych procesów zarządzania.


Spis Treści


Wprowadzenie

Joanna Markiewicz
1. Oszczędne innowacje – kierunek zmiany instytucjonalnej w zarządzaniu

Anna Bielawa, Katarzyna Kazojć
2. Wybrane metody oceny jakości usług – Servqual, Servperf, IPA

Tomasz M. Komorowski
3. Modele współpracy samorządowej w zakresie rozwoju i utrzymania infrastruktury informatycznej i cyfrowych usług publicznych

Julia Anna Klimek
4. Społeczne bariery zarządzania w samorządzie terytorialnym w świetle teorii

strukturacji Ewa Krok
5. Modele biznesowe firm w gospodarce współpracy

Łukasz Zieliński, Piotr Adamski, Adam Beniowski, Sandra Buchcik, Marcin Choiński, Adam Jankowski, Jacek Kwak, Wiktor Miałkowski, Łukasz Woźniak, Wojciech Zakowicz
6. Inteligentne technologie zwiększające wiarygodność i efektywność audytów zdjęciowych

Małgorzata Chojnacka
7. Czy pokolenie baby boomers potrzebuje nowych technologii w miejskim transporcie zbiorowym?

Natalia Drop
8. Możliwości substytucji usług transportowych w transporcie pasażerskim na przykładzie podróży na trasie Amsterdam – Bruksela

Tomasz Kusio
9. Finansowanie innowacji otwartych

Michał Trziszka
10. Zarządzanie telepracownikami w branży IT

Abstracts